|
|
![]() |
|
BMW Isetta 300, 1961. U zrodu malého lidového vozítka Isetta stál na začátku padesátých let italský inženýr Renzo Rivolta (1908–1966). Italské motoristy však tato “vajíčka” příliš neoslovila, a proto se Rivolta zaměřil na prodej licencí. Licenci zakoupila například automobilka BMW. Neobvyklé nastupování do vozíku odklápěnou čelní stěnou bylo převzato z italské Isetty. Jelikož byl volant upevněn na dveřích, odklápěl se také. Za prvních osm měsíců výroby vyjelo z továrny BMW deset tisíc německých isett. Za osm let vyrobila automobilka BMW 161 728 vozíků isetta, několik tisíc ve formě montážních sad. Další tisíce isett byly vyrobeny ve Velké Británii (v bývalé opravně lokomotiv v Brightonu) na základě licence od BMW. Anglické isetty měly jedno zadní kolo, aby mohly využívat výhodnější silniční daň pro tříkolová vozidla. Měly volant na pravé straně a opačně zavěšené dveře, otevírané doprava. |
Počet fotek: 652 | Home | Novinky ve fotogalerii | Nápověda |