Up 2012.06.13-17 - Londýn Prev Next Slideshow

 Předcházející foto  Další foto  Index
DSC_4250_1
DSC_4257_1
DSC_4260_3
DSC_4262
DSC_4280a_78,9,80_2
  DSC_4271_1.jpg - Jednalo se o velmi pevnou a spolehlivou loď, kostra lodi byla železná s týkovou obšívkou. Celková velikost všech plachet činila 3350 metrů čtverečních. Plachetnice byla spuštěna na vodu dne 23. listopadu 1869 v Dumbartonu na řece Clyde. Loď byla součásti větší flotily čajových kliprů, jež sloužily k dopravě čaje z Číny do Anglie, neboť Londýn té doby byl střediskem světového obchodu s čajem. Dne 16. února 1870 se Cutty Sark vydala na svoji první plavbu do Činy. Nicméně několik let poté začal také vývoz čaje také z ostrova Cejlonu (dnešní Šrí Lanka) a význam dopravy čaje z Číny značně poklesl. Většina kliprů přešla do tzv. vlnařské flotily a dovážela ovčí vlnu z Austrálie do britských textilních továren.  
DSC_4286_1
DSC_4287_1
DSC_4296_1
DSC_4300_1
DSC_4303_1

Jednalo se o velmi pevnou a spolehlivou loď, kostra lodi byla železná s týkovou obšívkou. Celková velikost všech plachet činila 3350 metrů čtverečních. Plachetnice byla spuštěna na vodu dne 23. listopadu 1869 v Dumbartonu na řece Clyde. Loď byla součásti větší flotily čajových kliprů, jež sloužily k dopravě čaje z Číny do Anglie, neboť Londýn té doby byl střediskem světového obchodu s čajem. Dne 16. února 1870 se Cutty Sark vydala na svoji první plavbu do Činy. Nicméně několik let poté začal také vývoz čaje také z ostrova Cejlonu (dnešní Šrí Lanka) a význam dopravy čaje z Číny značně poklesl. Většina kliprů přešla do tzv. vlnařské flotily a dovážela ovčí vlnu z Austrálie do britských textilních továren.
Počet fotek: 652 | Home | Novinky ve fotogalerii | Nápověda